Bloggintresserade

lördag 28 oktober 2017

Massor av ingenting...


Jag låter tiden rulla på. Bland gulbruna löv, svampar och så
alla dessa höstdagar som bara blir mörkare och mörkare...



Vattenkannor och spadar ska in i skjulet nu men det är lite som 
om jag drar ut på det, tittar på dom men sen händer inget mer.
Det var ju faktiskt nyss en skön sensommar, eller? 


 Drar upp rullgardinen på morgonen och puh, ja dom är kvar där ute.
Jag kommer att sakna dom sååå mycket när dom är borta...


Och helt plötsligt står jag där med två amaryllislökar i kassan.
Bara sådär! Och det är 57 dagar kvar till julafton...


Tänker inte göra ett dyft denna helg! Mitt soffhörn ska intas med
dubbla filtar och så massor av ingenting...det räcker gott!
Lite popcorn på det och allt är fulländat :)

KRAM

19 kommentarer:

  1. Hei!

    Kjenner meg igjen i det du skriver. Høsten er en tung tid. Men det går hurtig og plutselig er det jul. Så blir det vår igjen... :)

    God helg!
    Kkem, Marit

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder du visar. Här är det sååå grått idag så man knappt ser vad man gör. Fortsätt att göra massor av ingenting, det låter lite tråkigt men skönt också. Varm kram/ Pia

    SvaraRadera
  3. Hejsan lilla bloggvän, Amaryllisarna kommer att slå ut, på nolltid.
    Men vad gör väl det, man gläds ju i alla fall. Ha en trevlig helg
    hälsar Hajan

    SvaraRadera
  4. Hllo Titti,
    what a lovely Autumn Post.
    Landliving is the best,nearly by Nature.
    I wish you a nice time and have a nice Weekend.
    Greetings, Moni

    SvaraRadera
  5. QUE LINDOS COLORES DE OTOÑO!!!
    ACA SEGUIMOS SIN LLEGAR HACE DEMASIADO CALOR Y TENEMOS UNA SEQUIA IMPRESIONANTE.
    SALUDITOS

    SvaraRadera
  6. Det blir mörkare och mörkare, och jag har nog svårast för att det är becksvart på morgonen.
    Men idag är det en solig blåsig dag och det får man vara glad för:).
    Hoppas "dina får" får vara kvar där i hagen ett tag till. Så charmiga, de blir som kompisar.
    Underbara bilder som alltid.
    Här får vi middagsgäster idag, så det ska handlas och fixas mat:)
    Ha en fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Låter som en ljuvlig helg, bara krypa upp och boa in sig.
    Du bjuder som vanligt på underbart inspirerande bilder, får nästa lust att kuta ut med mitt zink bara för att fota mot de underbara höstfärgerna. Men näe, det ska jag nog inte göra. Maken skulle tro jag blitt helt knäpp, istället för bara lite ;-)
    Ha en underbar helg. Kram!

    SvaraRadera
  8. Dina vackra bilder är en lisa för själen den här regniga dagen!
    Tackar för för din kommentar på min blogg, men just idag kände jag faktiskt för en STOR förändring där. Så det blev ny bild, ny färg men framförallt en ny ruta med "Dumma Citat" så man åtminstone får dra lite på munnen.
    KRAM och TREVLIG KURIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  9. Att göra ingenting är också att göra någonting kära du...dessutom att göra något riktigt bra! Så tänker jag och gör just inte så mycket denna helgen. En promenad i solen, lite bloggskrivande, äta lite gott senare, vad mer behövs liksom!?
    Fina bilder som vanligt!
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  10. Ja, visst är det konstigt, nyss var det sensommar, och nu börjar man så smått att fundera på julen... har också köpt en amaryllislök, och igår kväll satt jag och kikade i alltihemmet, som hade julspecial... Har ändå hållt på den en vecka, men nu kände jag att det var lite ok ändå...;)

    Göra ingenting, låter toppen!!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  11. Ljuvliga bilder du bjuder på som vanligt. Och att bara låta tiden rulla på
    låter bra, precis så måste vi göra den här mörkaste tråkigaste tiden.
    Och amaryllislökar de är uppiggande minsann, det blir nog dags att skaffa hem några.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  12. Beautiful shot of the spades and tin buckets and watering cans against that lovely old tree :) Our autumn seems very dark this year too. Can't seem to get enough light in the house even during the day. Today is dark and wet. Can't even think of Christmas just yet. Happy Weekend!
    Wendy

    SvaraRadera
  13. All the photos are beautiful, but that first one is my favorite. The structure intrigues me.

    SvaraRadera
  14. Du vælger altid nogle spændende motiver til dine billeder. Den sofa ser da også indbydende ud!

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  15. Hallå där!
    Vilka otroligt vackra bilder och det låter som du haft en lika soft och skön lördag som jag då..;)
    Å yiiiiiippeeeeeyyyyy...snaaart jul...så så mysigt!
    SÅ underbart söta fåren är och jag förstår din klump i magen där...
    Stor kram
    Katarina

    SvaraRadera
  16. Exakt! Alldeles nyss var det skön sensommar! Vad hände sen?
    Det är ibland väldigt svårt att acceptera att säsongen är slut! Åtminstone under några veckor nu för efter det kommer ju advent och sen julen och sen börjar jag vinterså och sen är allt på G igen !!

    Denna helg är den stora"plockainprylar-helgen" här... Ska bli skönt när allt är klart :)

    Veronica

    SvaraRadera
  17. Otroligt bara 57 dagar till julafton. Känns nästan lite stressigt. Allt som ska hinnas med. Ja det är bara att hänga med. Tiden stannar ju inte. Härligt att bara vara. Njut på. Ha en härlig helg. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  18. Happy weekend love Ria x

    SvaraRadera
  19. Ja du det är inte lätt att avsluta sommaren i år. den som inte kom riktigt liksom. Känner samma här med allt som borde göras färdigt. som tur är bor jag kvar än och har dagarna på mig. Söndag är stoppdatum i år för mig här men jag är nog här så fort det är fint. ska ju flytta in i huset till våren säger mannen. Puh jag blir trött bara jag tänker på det.
    Ha nu en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...