Bloggintresserade

torsdag 31 augusti 2017

Björnbär & tropisk värme...


Sitter och rafsar lite bland mina bilder, kastar och redigerar. Ett
helt evighetsjobb känns det som. Hittade bilder med förra årets
skörd av björnbär, då plockade jag några liter på bara en timma! 
Tänkte ta mig en koll i helgen hur det ser ut i snåren i år.
Kanske har dom regnat bort, som mina hallon gjorde...


Sen skulle ju förstås en björnbärskaka sitta fint till fikat också :)


Vädret fortsätter att leverera märkliga ösregnskurar och nu ett
antal dagar har vi haft en helt galen värme, tropisk! Sol, helt
vindstilla och att bara sitta stilla gör att man svettas! Dörrar
och fönster har stått på vid gavel dagar som nätter vilket har
resulterat i att vi har nästan ett helt zoo inomhus med otäcka
gräshoppor, getingar och gu vet allt som dyker upp i faunan nu
denna årstid. Dock har inget vildsvin eller huggorm letat sig
in - än!!! Kanske man skulle ta sig en koll under soffan...
Avslutar med att säga att detta väder är såååå himla mysko!

Nu ska jag och katten sätta oss en stilla stund i 
skuggan och bara flämta, puh...

KRAM


21 kommentarer:

  1. Ja ur led är tiden...eller iaf vädret! Växlar inte bara för varje dag utan snarare timme. Inte lätt att klä sig rätt till jobbet. Har kört med lager-på-lager så det bara gått att skala av. Här har varit lite av alla insekter och annat elände, bara bin som tur är så Friherren fick sin honung. Nu väntar kanske Brittsommar, Indiansommar eller vad det nu heter.
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  2. Late in the season for such weather! The blackberries look delicious!

    SvaraRadera
  3. Tänk att det aldrig kan vara lagom. Gröna stora vårtbitare är bland det äckligaste jag vet. FOBI! Ja kolla ordentligt under soffan. Kraaaam Pia
    Pssst! Vi har jättemycket björnbärskart.

    SvaraRadera
  4. Mums, jag tror jag har en bytta kvar i frysen.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  5. Whau! Beautiful photos! The blackberries looks so delicious.

    SvaraRadera
  6. As always: Your pictures are wonderful and in that case mouthwatering,
    All my best
    Elisabeth

    SvaraRadera
  7. Det gjorde ni rätt i, du och surtanten (för så heter väl katten) att sitta still i skuggan när den tropiska värmen sveper förbi.
    Det var ju åskoväder på gång och då blir vädret precis oredigt . . .
    på natten hos oss åska och mängder av hårda regnskurar, 50 mm var det som minst.
    Nu säger jag stopp, nu det får räcka !
    Björnbären i din skål ser härligt goda ut och även den kakan.
    Några björnbär eller hallon har det inte blivit här, men däremot har jag smultron som levererar varje dag, både röda och vita och de vita är godast.
    Blåbär har jag av de stora amerikanska så blåbärsmuffins och paj har det blivit.

    Hoppas du får skörda några bär i år också.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  8. Vi valde en stor skål med björnbär igår, hoppas du hittar några i helgen. Sarah x

    SvaraRadera

  9. Beautiful pictures.
    Janicce / Brazil

    SvaraRadera
  10. Visst är det ett märkligt väder. Men hellre fint än regn. Dock har det regnat här idag. Så det kan bara bli bättre i morgon. Man blir sugen på björnbär när man ser dina bilder. Ha en härlig helg. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  11. I love the 1 ltr w/ the delicious coulis:)

    SvaraRadera
  12. Oh, Titti, how I love your pictures - the first one, yesss, September is here :)
    And you are making so much more out of it :)
    Have a wonderful time, hugs from Méa

    SvaraRadera
  13. Hoppas du hittar mycket björnbär. Hos oss finns de inte!

    Ha en skön början på härliga september.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  14. Jaaa, nog har det varit ett märkligt väder. Åskmoln utan varken regn eller åska, tropisk värme och iskallt på morgnarna :o Vi har ju inget hav som jämnar ut, bara Lyckebyån.
    Ha en underbar helg. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  15. The blackberry hand pie looks delicious; I've never had blackberries! Enjoy the wacky but warm weather Titti!

    Hugs,
    Poppy

    SvaraRadera
  16. Kära nån jag trodde du varit i farten nu, med bärplock och bakning. I vilket
    fall, hur som helst är Du väldigt duktig med din kamera.
    I dag har jag varit lat, har inte fixat så mycket. Men det finns en dag i morgon också, så det reder sig nog.

    SvaraRadera
  17. Det är bra väder här, men så där fruktansvärt varmt har vi inte haft. Runt 23-24 grader bara - och det är enligt min mening alldeles perfekt! Däremot har vi - som vanligt - inte fått något regn, men inte heller någon åska vilket jag tycker är skönt.
    Jag är inte mycket för att baka, vi dricker ju inte kaffe nån av oss, men jag gjorde en vindruvskaka härom dagen. Det var andra försöket och den här gången blev den otroligt lyckad. Den förra, som var en vindruvspaj, blev inte bra alls. Vi har så vansinnigt med druvor att jag måste hitta på något. Kan inte göra mer gelé, det går inte åt!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  18. My mouth is watering looking at your beautiful dessert.

    SvaraRadera
  19. God morgon Titti!
    Helg-hurra!!! Jösses, vad ni har märkligt väder. Jag njuter av vackra sensommardagar med rosor i full blom. Har plockat en del björnbär, den där kakan på ena fotot ser ju alldeles underbar ut! Skulle ge mkt för den!
    Jag och min yngsta ska förbi super fiket Olof Viktor på Österlen idag och köpa med oss fikabröd hem till föräldrarna. Tror det får bli kardemumma bullar. Iaf om sonen får bestämma!
    Njut helgen!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  20. Yesterday we had the last tropical day for this summer they say... not feeling to let summer go... Alexandra

    SvaraRadera
  21. Lækre brombær, som vi kalder dem i Danmark.
    Vores er slet ikke klar endnu...

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...